پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150613
روحاني: تورم بهمن صفر بود/ بانک مرکزي: نرخ تورم بهمن ماه به ۱۵.۸ درصد رسيد
تاریخ انتشار : 1393/12/05 11:34:41
نمایش : 918
اينکه حسن روحاني بر اساس چه ملاک و معياري ميزان نرخ تورم را صفر درصد ناميده است جاي سوال دارد. اين در شرايطي است که در ماه گذشته شاهد افزايش چشمگير برخي کالاهاي اساسي مردم به خصوص در زمينه قيمت مرغ بوده ايم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، روز گذشته و در جريان همايش روز ملي مهندسي بود که حسن روحاني نرخ تورم بهمن‌ماه را صفر درصد اعلام کرد!

روحاني در اين همايش آمار عجيب و غريبي ارائه داد و درباره تورم بهمن گفت: آمار ديروز مرکز آمار نشان مي‌دهد تورم بهمن‌ماه صفر بوده است. همه اقتصاددانان مي‌دانند که ماه‌هاي بهمن و اسفند 2 ماهي است که بيشترين تورم را دارد. سال گذشته تورم بهمن 5/5 درصد بود و در جلسات اقتصادي که من هر ۲ ماه يکبار با حضور اقتصاددانان شرکت مي‌کنم، هيچکس پيش‌بيني نمي‌کرد تورم بهمن‌ماه صفر باشد و اين اولين‌بار است که در کشور چنين چيزي را شاهديم که کار عظيم و بزرگي است.

 

اين اظهارات رئيس جمهور در شرايطي است که مرکز آمار ايران نرخ تورم ميانگين در پايان بهمن ماه امسال را با ۰.۶ درصد کاهش ۱۵.۲ درصد و تورم نقطه به نقطه را ۱۴.۴ درصد اعلام کرد که نسبت به دي ماه تغييري نداشت. از سوي ديگر بانک مرکزي نيز اعلام کرد نرخ تورم در دوازده ماه منتهي به بهمن‌ ماه ۱۳۹۳ نسبت به دوازده ماه منتهي به بهمن‌ ماه ۱۳۹۲ معادل ۱۵.۸ درصد است.

 

حالا اينکه حسن روحاني بر اساس چه ملاک و معياري ميزان نرخ تورم را صفر درصد ناميده است جاي سوال دارد. اين در شرايطي است که در ماه گذشته شاهد افزايش چشمگير برخي کالاهاي اساسي مردم به خصوص در زمينه قيمت مرغ بوده ايم.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html